5-daagse KRAGT-training voor kinderen en pubers

Zelfvertrouwen, weerbaarheid en sociale vaardigheid!

- Heeft uw kind last van onzekerheid?- Is uw kind wat faalangstig?- Heeft uw kind weinig zelfvertrouwen?- Heeft uw kind moeite om voor zichzelf op te komen?

Deze training vermindert faalangst en onzekerheid. Het kind leert zichzelf en zijn mogelijkheden beter kennen, wat weerbaarheid, zelfvertrouwen en sociale vaardigheid versterkt.

5-daagse KRAGT-training voor kinderen en pubers

Zelfvertrouwen, weerbaarheid en sociale vaardigheid!

– Heeft uw kind last van onzekerheid?
– Is uw kind wat faalangstig?
– Heeft uw kind weinig zelfvertrouwen?
– Heeft uw kind moeite om voor zichzelf op te komen?

Deze training vermindert faalangst en onzekerheid. Het kind leert zichzelf en zijn mogelijkheden beter kennen, wat weerbaarheid, zelfvertrouwen en sociale vaardigheid versterkt.

Wat gaan we doen?


KRAGT-training is een krachtige groepstraining voor kinderen en pubers vanaf ongeveer 6 jaar. De training geeft kinderen inzicht in het sociaal handelen. Het kind leert zichzelf beter kennen, waardoor ook het contact met anderen verbetert. Het vergroot de weerbaarheid, sociale vaardigheid en het zelfbewustzijn. Het kind krijgt hierdoor meer zelfvertrouwen.

In een kleine groep van maximaal 6 kinderen gaan we aan de slag met diverse dynamische oefeningen en creatieve werkvormen. Ieder kind maakt deel uit van verschillende systemen zoals gezin, familie, vrienden, school, sportteam, de wereld waarin we leven. Al deze systemen en ervaringen binnen deze systemen zijn verbonden met verleden, heden en de toekomst van het kind.

Het kind leert hoe het zich voelt en gedraagt binnen die systemen.

De plek en/of het gedrag van een kind kan per systeem verschillen. Bijvoorbeeld: thuis is het kind de oudste en meestal open en vrolijk, terwijl het in de klas misschien een van de jongsten is en introvert gedrag laat zien of zichzelf soms buiten de groep plaatst.

Simone van Roekel, Gezins/Gestalt-therapeut

We laten het kind zien wat de keuzes zijn met betrekking tot loyaliteit in het gezin en de groep: erbij horen, (soms ten koste van jezelf) tegenover de andere keuze; dicht bij jezelf blijven, waardoor je jezelf mogelijk buiten de groep zou kunnen plaatsten.

In de training komen onderwerpen aan de orde als: ‘Wat is de invloedsfeer van anderen op jou?’ ‘Hoe geef je je grenzen aan en hoe kun je er toch bij horen zonder jezelf te verliezen en trouw te blijven aan je eigen gevoel?’

Als kinderen zichzelf beter kennen en dit soort keuzes bewuster kunnen maken, hebben ze een sterke basis voor de verdere ontwikkeling.

Het kind leert zijn eigen grenzen en die van anderen kennen en respecteren.
Ook is er aandacht voor hoe je kunt omgaan met gevoeligheid of boosheid, faalangst en onzekerheid. Hoe je goed voor jezelf en de ander zorgt. Het kind leert zijn eigen talenten en kwaliteiten beter kennen en gebruiken, waardoor het zelfvertrouwen en de eigenwaarde toenemen.

De KRAGT-training is een Multi- sensorische training. Door de grote diversiteit in dynamische oefeningen en (creatieve) werkvormen, wordt een verbinding gemaakt tussen hoofd, hart en handen.

Details


Het is een training voor kinderen van 6 t/m 12 jaar. Het kan individueel gegeven worden of in kleine groepjes van maximaal 6 kinderen.

De training word in overleg bij de praktijk of op locatie gegeven. Bijvoorbeeld bij u op school of op een ander geschikte locatie.
Vraag gerust naar de mogelijkheden, dan maak ik een gepaste offerte en kom ik eventueel nader kennis maken en de ruimte bekijken.

Aanmelden kan via het aanmeldformulier hieronder.

De kosten voor deze Kragt-training is afhankelijk van aantal deelnemers.

De 5 daagse training kan aangeboden worden op de donderdag of vrijdagmiddagen, vanaf 15:00 tot 16:30.

Deel deze training


Aanmelden


  • (huisnummer, straat, postcode, woonplaats)

Veelgestelde vragen


Een dagdeel missen is niet handig, zeker niet als we in een groepje samenwerken. Als we een individueel traject aan zijn gegaan, kunnen we wellicht kijken naar een vervangende middag.
Maar mocht je onverhoopt ziek zijn, kunnen we altijd kijken of het lukt om dat onderdeel, nog op een ander moment in te halen.
Of we plannen nog een individuele sessie op een later moment, zodat je wel alle onderdelen van de training hebt kunnen volgen.

Alle materialen zijn inbegrepen, je krijgt ook een mapje mee naar huis aan het einde van de training met alles wat we tijdens de training daarin hebben verzameld.
En tijdens de training word er voorzien in wat drinken en wat lekkers.

Nee, de bedoeling is dat we tijdens de 5 dagen met elkaar veel werkvormen doorlopen en aan de slag gaan. Thuis kun je wel oefenen met hetgeen je hebt geleerd.

Les 1: Erkennen wat er is. Waar kom je vandaan? Hoe is jouw gezin? Wat zijn de verschillen? Leerdoel of hulpvraag formuleren.
Les 2: Ordening – Je plek innemen. Waar liggen jouw grenzen? Hoe geef jij je grens aan? Wat zijn jouw kwaliteiten en talenten?
Les 3: Intuïtief schilderen – Proces van los komen van het denken en rust vinden in je hoofd. Authentiek zijn.
Les 4: Erbij horen – De behoefte en het gevoel erbij te horen in een gezin, familie, relaties en in de sociale omgeving.
Les 5: Balans in geven en nemen.

Aanmelden


  • (huisnummer, straat, postcode, woonplaats)

Veelgestelde vragen


Een dagdeel missen is niet handig, zeker niet als we in een groepje samenwerken. Als we een individueel traject aan zijn gegaan, kunnen we wellicht kijken naar een vervangende middag.
Maar mocht je onverhoopt ziek zijn, kunnen we altijd kijken of het lukt om dat onderdeel, nog op een ander moment in te halen.
Of we plannen nog een individuele sessie op een later moment, zodat je wel alle onderdelen van de training hebt kunnen volgen.

Alle materialen zijn inbegrepen, je krijgt ook een mapje mee naar huis aan het einde van de training met alles wat we tijdens de training daarin hebben verzameld.
En tijdens de training word er voorzien in wat drinken en wat lekkers.

Nee, de bedoeling is dat we tijdens de 5 dagen met elkaar veel werkvormen doorlopen en aan de slag gaan. Thuis kun je wel oefenen met hetgeen je hebt geleerd.

Les 1: Erkennen wat er is. Waar kom je vandaan? Hoe is jouw gezin? Wat zijn de verschillen? Leerdoel of hulpvraag formuleren.
Les 2: Ordening – Je plek innemen. Waar liggen jouw grenzen? Hoe geef jij je grens aan? Wat zijn jouw kwaliteiten en talenten?
Les 3: Intuïtief schilderen – Proces van los komen van het denken en rust vinden in je hoofd. Authentiek zijn.
Les 4: Erbij horen – De behoefte en het gevoel erbij te horen in een gezin, familie, relaties en in de sociale omgeving.
Les 5: Balans in geven en nemen.